11 Jul 2012

Ayubowan


Assalammu'alaikum wbt . . .


Air Asia.com - Now everyone can fly
Senai International Airport : 12.05pm
 * Rakam dari MH 1040 *


Airbus 380 : KLIA

Julai 8, 2012. Perjalanan yang hampir 7jam. Dari Johor, Malaysia hingga ke Jubail, KSA. Dari 10 pagi waktu Malaysia hingga 10 malam waktu Damam – waktu subuh di Malaysia. Tired! But, syukran jazillan Ya Allah because we safely arrived here - Jubail.

Cuaca sewaktu tiba di Damam International Airport berangin haba – 40 degree celcius. Itulah cuaca di sini. Rasa berangin tapi bahang. Cuma beza bahang di sini dengan Malaysia, kat sini kita kurang berpeluh – atau mungkin tak berpeluh langsung. Tapi kalau berjalan tu, tutuplah hidung. Sebab, hidung boleh terasa perit bila sedut udara yang bahang. Boleh jadi, taik hidung pun keras. Macam selekehkan. Haha. Tapi , serious. Betul!

Lagi satu, humidity negara timur tengah adalah rendah. Walau bahang mana pun, kita kurang berpeluh. So, bila dah duduk dalam kawasan yang ber-aircond makin kuranglah berpeluh tu. Rasa rimas tu takda. Amat sesuai untuk mereka yang malas nak mandi walau kat luar tu bahang yang amat.


Kuala Lumpur - Colombo : First flight before transit Colombo to Damam
* Sri Lankan Airlines UL 315 *



Main dishes : Sri Lankan Chicken Curry
Side Dishes : Passionfruit - dessert, vegetable salad, orange juice, plain water

55 km – jarak dari airport ke rumah sewa ayah. Pemandangan di sepanjang highway banyak jugak kereta walaupun jam menunjukkan 11 malam. Kanan kiri highway padang pasir tanpa pokok – pokok seperti di Malaysia. Sebab jet lag, tidur adalah jalan terbaik sepanjang on the way ke rumah. Kor kor kor kor . . . 


Five Hundred Rupees


Bandaranaike International Airport, Colombo : 1630hours


Meet Burger apa-nama-ntah. 
* Sementara nak tunggu 2 jam before transit flight, isi masa lapang dulu hee ... *





2 comments: