7 Jul 2012

Esok [=

Assalammu'alaikum wbt . . .


Salam hari Sabtu semua. Esok dah Ahad. Penghujung minggu. Kalau time – time sekolah atau kat kampus, hari minggu adalah hari yang paling ditunggu – tunggu. Sebab masa tulah kita nak “ berehat “ dari buku – buku tersayang. [ ceh, tak payah tunggu hari minggu pun sebenarnya . . . ].

Tapi kali ni, hari Ahad [ esok ] yang ditunggu adalah hari penghijarahan sebentar buat aku dan ibu ke KSA. Haha. Seronok. Yeay, dapat naik flight lagi. Insha – Allah. Tapi, seronok – seronok juga. Doa' jangan lupa [= .

1.

Doa naik kenderaan. Bacalah tak kiralah naik kereta ke, motor ke, flight ke atau apa saja jenis kenderaan. Mudahan Allah berkati perjalanan kita. Insha – Allah [=

2.    Sebelum atau sepanjang melakukan sesuatu urusan tu, bacalah doa ini. Insha – Allah, Dia akan bantu untuk permudahkan urusan kita berjalan lancar. Insha – Allah, urusan kita juga dijauhkan dari sebarang halangan. Mudah – mudahan. [ Doa ini aku selalu baca masa tengah blank nak jawab exam. Alhamdulillah ]




3.    Doa' mendapat perlindungan dalam perjalanan:

“ Wahai bumi, Tuhanku dan Tuhanmu adalah Allah. Aku memohon perlindungan dari kejahatanmu dan kejahatan yang ada padamu dan kejahatan yang dijadikan padamu dan kejahatan di setiap benda yang melata bumi. Aku memohon dari setiap kejahatan binatang buas, ular, kala dan kejahatan penduduk ini dan kejahatan syaitan dan keturunannya. ”

Semoga perjalanan dan urusan kami dipermudahkan oleh Allah. Semoga juga, niat kami diterima dan diredhai Allah. Insha – Allah.



Nasi lemak ayam goreng. Menjadi, anak tunggal sementara ni, sengaja la nak mengada – ngada. Ibu masak ketam. Tapi dapat ayam goreng. Sebab takut gigi patah makan ketam. Haha.

p/s : ZJ jr dan Mamat tak dapat join this trip sebab tuntutan as a student. Belajar elok - elok ye wahai adinda - adinda ku. Hehehe [=

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment