3 Nov 2011

Untuk " kawan "

Terlalu sempurna .
Terlalu indah .
Berharaplah pada kesederahanaan .
Bukankah Islam lebih menggalakan sederhana dalam kehidupan .
Ia lebih molek .
Malah akan menjadikan hidup sempurna .

Memang bohong kalau aku sendiri tak harap
Untuk yang terlalu sempurna
Tapi kerana diri sendiri yang tak sempurna ,
Cukuplah aku berharap pada yang sama juga .
Aku sedar diri .
Taknak la ' demand '

Kau
Memanglah tak sempurna di mata hati aku
Tapi bukan hak aku pertikaikan
Cuma jangan jadi insan yang terlebih rendah diri nya
Yang mungkin bukan aku yang menghina
Tapi keliling kau yang hina
Tolonglah .
Dan sedarlah 
Ketidaksempurnaan kau pernah
Mengajar aku satu erti dalam kehidupan
Yang dulu kala
Terima kasih .


" Kurang sempurna sebenarnya menjadikan hidup kita lagi sempurna "
Itulah ' quote ' yang kat mana ntah aku lihat
Aku jadikan pegangan
Dalam aku mencari sesuatu

p/s : Islam sangat sempurna . Jadi , aku sentiasa berusaha mencari kesempurnaan itu . Mungkin ketidaksempurnaa itu akan menemukan kita dengan satu yang sempurna . Who knows , right ?? (=

No comments:

Post a Comment