5 Nov 2011

Tanda Syukur

Dup dap dup dap
Pelbagai rentak dan irama dah jantung ni
Semuanya ada
Sedalamnya nafas disedut
Tapi rakus dilepaskan
" Calm yourself , bebeh " , kata penenag buat diri sendiri .
Doa banyak mungkin pada Dia
Minta kebaikan
Mohon dijauhkan keburukan
Okeh ! Hati dah tenang . Sedikit .

Fuhhhh . Syukur .
Dia mendengar doa aku .
Dia melihat usaha aku.
Dia memberi kebaikan atas segalanya .
Alhamdulillah . Sujud syukur pada Mu , Ya Allah .
Itu tanda terima kasih aku pada Kau .
Begitu besar keagungan Mu , Ya Rabbi .
Nafas lega dah boleh tarik lepas dah .
Tapi peringatan pada diri sendiri .
Kejayaan ini bukan untuk selama .
Jangan kau alpa .
Jangan kau lupa .
Sedar di bumi mana kau berpijak . 
Atas apa kejayaan ini dapat kau raih .
DUIT.
Itulah moto aku . * heee ~

Pada mereka yang tak senasib ,
Sedih itu pastilah dirasakan .
Menyesal dan cemburu apatah lagi .
* jujur , aku penah alami situasi ini . jadi jangan bohong pada aku .
Tapi jangan pula berkabung
Hingga putus harapan dalam diri kamu .
Ayuh bangkit bersama .
Bangkit bersama harapan dan impian .
Selagi ada peluang .
Jangan dilepaskan .
Jangan kau persiakan .
Nasib kita takkan berubah kalau kita sendiri tak ubahnya .
Kejar sana cita cita kau yang berlari tu .
Bersama sekali usaha yang gigih
Tidak lupa juga bersama redha ibu ayah dan Allah
Insya-Allah ,
Yang berlari itu dapat kau dakap . Satu hari nanti .
Insya-Allah .
Jadikanlah kegagalan hari ini sebagai " balas dendam " untuk mencapai kejayaan di masa akan datang .
*  Ini perangsang kata untuk diri aku kala ditimpa kegagalan . Jadi  tak salah untuk kamu yang bersedih . (=


p/s : Untuk kawan , kita semua pandai . Tapi ada kelebihan sendiri . Mungkin rezeki kau dilain hari . Mana tahu waktu itu , rezeki kau lebih dari aku . Rezeki Allah , mana boleh di duga kan ? (=


Ehem ehem . Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha untuk semua umat Islam sedunia . Saya siap untuk dikorban . heee ~

No comments:

Post a Comment