25 Feb 2013

Oowh, durian crepe

Assalamua'alaikum wbt ...

Oh, durian~

Pada mulanya, sungguhlah aku rasa macam ketinggalan bila orang sibuk cakap pasal durian crepe? Memang tak dapat nak bayangkan, how look of durian crepe  tu. Tanya adik, "ala, macam kuih ketayap tapi ni durian. Tak sedap." Lebih kurang gitula jawapannya.

Kebetulan, ternampak la rupa durian crepe dalam FB sapa entah.

*Google*

Eh, pelik je. Tak nampak pun ketayapnya. Macam bantal je... Then, cubalah search Google the recipe of durian crepe.

PELIK la durian crepe ni. Yela, pelik sebab isi disebalik lempeng kuning tu adalah whipped-cream dengan durian. Whipped-cream???? Masa baca tu, macam kembang je tekak ni. Can't imagine la bagaimana rasanya. Tapi tetap juga nak rasa sebab orang sana sini sibuk bercerita keenakkannya.

Pendekkan cerita - macam biasalah kan. Dulu masa aku tak teringin langsung nak makan, eh.. sana sini ada. Masa aku teringin nak makan, masa tulah takda la, dah habisla dan bla bla bla lah. So, so, sooo ... jenuh nak mencari, inilah hasilnya.

Tadaaaa...

Hahaha. Macam selebet sikit durian crepe aku. 
Warna pun kusam. 
Tapi sedap
SERIUS!! (:

Resipi ini aku amik kat blog Cik Epal. Kebetulan sebab masa Google tu, resipi dari Cik Epal yang pertama aku nampak dan klik.

Whipped-cream

Pure punya buah durian yang dah dilenyek-lenyet



Selamat mencuba pada sesiapa yang ingin mencubanya. Betul, sedap. Macam nak buat lagi je. Hee

Wassalam











2 comments: