25 Mar 2013

Tentang hati - Perasaan

Assalamu'alaykum wbt...

Terlalu banyak hati untuk kita jaga.
Terkadangnya sampai tak terjaga.
Bila dah macam tu,
Mulalah ada yang rasa tersentap.
Mungkin ada juga yang rasa tersisih.
Atau terbuang, barangkali juga.

Mungkin aku terlalu jujur dalam bicara,
mereka berkecil hati.
Juga berkemungkinan,
Aku terlalu kasar dalam gurauan,
mereka tersentap

* sigh

Tapi berapa kali banyak untuk
ke - MUNGKIN - an tu??
Dan sampai bila untuk ke - MUNGKIN - an tu?

Sampai hati sendiri terkecil hati.
Ataupun,
Sampai kita terpaksa terima hakikat bahawanya
Kita sebegini, mereka sebegitu.
"Biarkan jela mereka sebegitu"
Macam tu?

*mengeluh berat. =_='

Aku penat.
Aku lelah.
Aku bosan.


Allah itu Maha Mengetahui.
Juga Maha Adil.
(':

" Jangan berkecil hati jika mereka berkecil hati pada kita. Allah itu Maha Mengetahui apa niat kita. 
In shaa Allah "

Mungkin kadang - kadang tu aku perlu menjadi seorang yang heartless.
Atau, memang perlu menjadi heartless.

Maaf.

No comments:

Post a Comment