17 Mar 2011

Senyuman

Senyumlah senyumlah senyumlah ...
Ahai cek mek molek ...


[ inilah cek mek molek nyerr . cun tak ?? ]

 Kan manis kalau senyum . Menawan gitu . Tapi masalahnya tuan punya belog ni susah nak senyum . Lagi lagi di pagi waktu . Sebab mood masih lagi "blur blur" . Tapi ... kalau dah senyum tu kkaaannnn ... MENAWAN woooi . lalala ~ Okay . Tolak tepi dulu kisah senyuman aku .

Senyuman ni boleh buat diri sendiri dan orang gembira . Senyuman ni sedekah yang tak perlu kita keluarkan sebarang ongkos . Sedekah yang paling murah dan free sajerr . Tapi , senyuman juga terapi buat diri sendiri . 


[ untuk gigi yang teratur dan putih menawan , anda boleh senyum sebegini (; ]


walau hati tu tengah terik jerr , senyumlah . [ ceh , bajet diri ni cool jerr kan bila terik mentari tu datangkan ] .
  
Diriawayatkan bahawa pada suatu hari Uyainah bin Hisn memasuki tempat RasulluLLAH SAW.Sementara dia termasuk dikalangan bangsa Arab yang beperangai kasar ,ketika uyainah sudah sampai di hadapan baginda,maka baginda tersenyum kepadanya.Masalah ini telah disebutkan Aisyah RA.: “Ada seorang lelaki yang meminta izin untuk bertemu dengan baginda Nabi.Ketika baginda melihat orang itu dari jauh ,maka beliau bersabda, “Dia adalah seburuk-buruk saudara dalam kerabat dan anak dalam kerabat”.Namun ketika orang (Uyainah) itu sudahduduk,baginda memberikan senyuman di wajah dan menerima dengan baik hati kedatangan orang itu. [ Copy paste dari satu artikel ]

Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh HR. Muslim, Rasulullah berpesan, “Janganlah kalian menganggap remeh kebaikan itu,  walaupun itu hanya bermuka cerah pada orang lain,”

pst : ini untuk semua TERMASUK tuan tanah belog ni . kalau lepas ni asyik tersenyum jerr , jangan bilang gilo pulak . (=





No comments:

Post a Comment